środa, 18 września 2013

8FMB

I od czego by tu zacząć.... Może od tego, że na Forum byłam pierwszy raz. Jedyna rzecz jaka mnie rozczarowała to pogoda i... i właściwie to tylko pogoda. Olsztyn - piękny, chociaż mokry, Forum - rewelacyjne, ludzie - cudowni. I tak bym się mogła zachwycać jeszcze długo, bo wróciłam bardzo zadowolona i pozytywnie naładowana.


Nie będę chyba opisywać poszczególnych zajęć. Każdy z uczestników był właściwie na innych i sam musi określić czy było warto. Ja ze swoich jestem bardzo zadowolona, chociaż odczuwam pewien niedosyt. Sami prelegenci od razu zaznaczali, że na dany temat to można i trzy dni gadać. Więc ta godzinka wykrojona na zajęcia to trochę mało. Jednak i ta godzinka to ogrom nowych informacji. Otworzyło mi się w głowie kilka nowych klapek. A więc na pewno było warto.

Tak jak już napisałam niedosyt jest. To jednak były tylko dwa dni i zanim się człowiek dobrze rozsmakował to już było trzeba wracac. A następne Forum dopiero za rok. Ktoś, chyba na Pulowerku.pl, napisał, że Forum powinno być co dwa lata, ale np. pięciodniowe. Pewnie wtedy zżarłyby  nas koszty, bo jaka biblioteka wyśle kogoś na swój koszt na 5 dni. Ja, wyjeżdzając na dwa dni, już zostałam posądzona o to, że straciłam czas, bo tam nic na temat mojej pracy nie było. Bo przecież jak jesteś podawaczem ksiązek to już nie masz prawa się rozwijać w innym kierunku. Ehh......

Ale wracając do tematu. Może trzeba by było pomyśleć o innym rozwiązaniu. Na przykład bardziej kierunkować kolejne Fora, tak żeby wszystkie warsztaty, wykłady, prelekcje krążyły wokół jednego tematu? Zaznaczam, że na poprzednich nie byłam i może mój pomysł to tylko powielanie stosowanych już rozwiązań?

Jeszcze parę słów o uczestnikach. Jak to miło pojechać gdzieś gdzie jest tylu fajnych młodych ludzi. Z tymi samymi problemami, którzy nie patrzą na młodego z wyżyn swego wieloletniego doświadczenia (bo ja tu pracuje 40 lat to ja wiem). Zadziwiła mnie ilość bibliotekarzy, to znaczy facetów pracujących w bibliotece. Bardzo to fajne, że  tylu was jest. I to wcale nie z przypadku. Gratuluje wyboru i życzę powodzenia w tym coraz mniej babskim świecie! Nawiązałam kilka nowych znajomości i mam nadzieje je kontynuować. Fajnie jest wiedzieć, że nas młodych jest tak wielu. Takie spotkania pokazują jak wielka jest w nas siła i potencjał. Trzeba to tylko dobrze wykorzystać.

Słowem zakończenia. NKN jest zachwycona organizacją i formułą 8 Forum Młodych Bibliotekarzy. Na następne do Gorzowa, też się wybieram, o czym to kierownictwo już wie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz